söndag 6 juli 2008

Västanvinden.

Det blåser idag. Ganska hårt. Undrar hur det går
för de av barnen som är ute med båten ?

Annars tycker jag om blåst. Det vet jag ingen
annan som gör och jag undrar varför inte ?

När vinden rör om i dom höga och lummiga träden
mitt emot där jag sitter på balkongen
blir det som vacker musik att få lyssna till.

Att vara ute i blåst som tar tag i en,
känna på vädrets makter,
är också en positiv upplevelse.

Jag tror att vinden blev min vän
medan jag var barn.
Vi bodde nära skogen,
somrarna var en evinnerlig myggplåga.

Tills nån dag då blåsten kom och sopade rent !

1 kommentar:

Anonym sa...

Mygg!!! Tänk att så små kryp kan låta så MYCKET!! Det uppfinns så mycket tystgående maskiner, varför inte uppfinna en myggart som är tystgående också. En enda mygga i ett sovrum kan ju förstöra nattsömnen för vem som helst,men den skulle inte märkas om den höll käften!!