torsdag 10 juli 2008

Till fam. Karlsson.

Varför var ni inte hemma igår ?
Jag var ute på promenad uppåt Tallholma.
Tittade in till hundrastgården.
Inget intressant där, så jag vände om.
Gick förbi dagiset, korsade stora vägen,
drog in mot stigen på andra sidan,
uppför backen, ville bara framåt.

Det började luta nerför, gick fortare gå,
jag brydde mej inte om annat
än att komma över Smedsgränd
och in på eran gård.

Ställde mej framför er dörr,
väntade på att ni skulle öppna,
men fastän jag gnydde så kom ni inte.
Jag satte mej ner och stirrade på dörren.
Lade mej ner, fortsatte stirra, fortsatte vänta.
Jag kan vänta, är faktiskt ganska bra på att vänta.

Men ni kom aldrig,
så till slut var jag tvungen gå därifrån.
Fast jag vände mej om några gånger
för att titta efter ifall ni kanske ändå var där.

Varför var ni inte, säj ?

Vov-vov-hälsn. / Totten.

1 kommentar:

Anonym sa...

men lilla Totte, hur kunde det bli så här??