måndag 7 juli 2008

Hundliv.

Imorron kommer Totten. En Cavalier King Charles Spaniel. Äkta. Har stor integritet.
Är helt döv, men vi kommunicerar utan problem ändå. Jag är hans dagmatte ibland.
Svårt hålla reda på alla namnen i hans ras, så när folk frågar vilken hund jag har,
då måste jag be att få läsa innantill först, innan jag kan svara.

När vi skaffade hund då barnen var små visste jag inte att äktheten hade betydelse.
Inte förrän en undrade "Mamma, dom säjer att det är en bondhund vi har ?!"
Det var pudel och spets i våran Lady.

Numera avlas det fram nya hundraser hela tiden. Blandningar som görs till egna
äkta raser. Rent omöjligt hålla reda på alla. Vi möter en del av dom, Totten och jag,
när vi är ute på dagarna.

Imorron ska vi berätta om några som brukar träffa oss.

Inga kommentarer: