lördag 19 juli 2008

Ett nyinköp.

Jag behövde en ny kofta.
När jag handlade på ICA senast
fick jag se att det var rea på kläder där
och mitt framför ögonen mina
hängde en kofta i min storlek.

Den var randig. På tvären.
Breda ränder i svart och grått.

Vem i strl. 46 vill ha tvärrandigt på sej - inte jag.
Men till slut fick reapriset och storleken ändå avgöra,
kvaliten var inte så tokig heller
och jag behövde den, så jag köpte den.

Efteråt har jag aldrig sett så mycket människor
med tvärrandiga kläder på sej,
kolla ska ni få se - var och varannan faktiskt !

Har jag, utan att veta om det, gått och blivit modärn ?!

2 kommentarer:

Anonym sa...

det verkar allt så mormor!

Anonym sa...

Jaha, så är det nog Gerda =)

Jag tycker att vi från och med nu har ränderna åt vilket håll vi vill bara vi känner oss fina och nöjda.