onsdag 9 juli 2008

Småkryp.

Balkonggrannen klagar på tvestjärtar i sin lägenhet.
Hon ser dom överallt. I badrummet när hon går in dit,
i sängkammaren när hon ska sova
och mest kryper det av dom ute på balkongen.

Vi delar samma balkong, grannen och jag.
Det finns ett insynsskydd mellan oss
med springor upptill och nertill, där större djur
än tvestjärtar skulle kunna gå emellan.

Så om småkrypen finns hos henne
då måste jag också ha dom hos mej.

Men jag har inte sett till någe som rör sej,
varken tvestjärtar eller spindlar
eller andra panikframkallande småkryp.

Men när jag sitter därute nu
då känner jag hur det börjar kittlas
på ryggen min och kryper i håret mitt...

2 kommentarer:

Anonym sa...

usch dom är vidriga dom där små krypen!

Anonym sa...

Vi har sådana under listen till balkongdörren, där trivs dom det är säkert både fuktigt och mörkt.