måndag 23 juni 2008

Välvilja.

Man månar om sina nära och kära,
vill dom allt gott
och gör det man kan för dom.

Sen om det inte blir riktigt rätt alla gånger,
så är det en annan sak.

Jag hade köpt ny handväska,
en lite större i brunt läder.

En dag hälsade jag på min Mamma
som också hade ny handväska,
en mindre modell i ett annat material.

Mamma frågade lite försynt
om vi skulle byta handväskor med varann ?

Fast jag inte tyckte om hennes
så visst fick hon byta, om hon hellre ville ha min.
Det unnade jag henne. Förstås.

Och vi bytte.

Efter en tid fick jag reda på
skälet till varför Mamma ville byta.

Hon tyckte min handväska var så ful
att hon unnade mej en snyggare en. Hennes !

Det här skrattar mina barn fortfarande åt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, vad fel det kan bli!

Anonym sa...

Tänk att du åkte till Norrland med så ful handväska att din mamma måste fixa till en snyggare!!!! Ja själv kom jag upp till Norrland, nerbantad och snygg som jag tyckte själv och fick veta att min faster tyckte jag såg maläten ut.