fredag 27 juni 2008

Flaggdag.

Idag skulle jag ha haft en flagga att hissa,
två stycken egentligen.

För det första har Gun överlevt en bilkrock i U-sala !
Påkörda från sidan. Ambulans.
Guns dotter hjärnskakning och chock.
Gun själv och sonen, som körde, oskadade.
Bilen bara skrot.
Guns barnbarn skulle ha åkt med, men hann inte !

För det andra ska mitt barnbarnsbarn Wilma
komma på besök och äta lunch hos mej idag !
Tillsammans med sin mamma och sin pappa.
Hennes moster kommer lite i förväg
och hjälper mej göra en sallad.
Hennes mammas kusin ska också komma,
kanske hjälper hon till i salladen.
Själv ska jag grädda ett par skinka/ost-pajer,
vilket snart är det enda jag klarar
matlagningsmässigt numera.
Fixar det sej fortfarande
så hissar jag i andanom en tredje flagga !

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh vad jag vill vara med på den lunchen!

Hälsa Gun från mig - hon hade änglavakt!