torsdag 12 juni 2008

Långa vassa grässtrån

gillar Totten att tugga i sej.

Ägarna håller honom på dietkost, för han får inte bli tjock, säjer dom.
Så mat får han ingen hos mej, är det bestämt.
Därför låter jag honom äta så mycket gräs han vill, någe ska jag väl få ge han !
Och han kräks inte upp stråna, utan tillgodogör sej dom nog på nåt vis.

Idag hittade han sitt gräs efter vägen vi gick och jag väntade medan han åt.
Vi stod där, folk gick förbi, nån tittade till och det kändes lite obekvämt, så jag sa
"Ja, det är en ko jag är ute med !" Å så skrattade vi bara.

Sen tänkte jag att hur är det egentligen med näring/kalorier i gräs ?
Kor är ju tjocka...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, ja det är sant. Ge honom glass nästa gång mormor!

Anonym sa...

eller varför inte en sockerbit, som dina hundvänner brukar få, och uppskatta =)