måndag 9 juni 2008

Måndag.

Behövde röra på mej, tyckte jag
och tog en tidig promenad upp till kyrkogården,
innan solen hunnit bli så varm.
Det blåste svalt - gick lätt att gå.

Snabbkaffe på balkongen då jag kom hem.
Avslappnat, med fötterna högt.

Balkonglådan därute med kryddörter
ser lite mager och blodfattig ut,
men persiljan växer ändå nog mycket
till att varje dag grunda min lunchmacka med.

Torvan med timjan har överlevt vintern
och brer ut sej bra. Vill nån ha en kvist ?

Dillen kommer ett strå här å där bara,
kanske blir dom till en tugga längre fram ?

För att fylla ut lådan satte jag några krassefrön,
det säjs att man kan äta blommorna ?

5 kommentarer:

Gerda sa...

Går det att kommentera min blogg ?

Anonym sa...

Nu går det!

Anonym sa...

härligt mormor =) äntligen fick du till en blogg. ska bli kul att följa!

Anonym sa...

Gerda jag har jättemycket jord över om du behöver, säkert hundra kilo / Leffe

Gerda sa...

Tack Leifen, då vet jag vart jag ska gå när det kniper !
Närmare också till dej än att kånka hem tunga påsar den längre vägen från affärn !