fredag 13 juni 2008

Spegel, spegel på väggen där...

Har bara en enda spole för undertråden
i min reservsymaskin.
Tog spolen med mej till Berninagubben på Centrum
för att köpa åtminstone en likadan spole till, om han hade.
Han hade ! Å glad blev jag !

Pedalen till min ordinarie symaskin är nåt fel på,
så jag passa på att fråga vad han trodde om den.
Så synd att jag inte tagit den med mej, tyckte han
men sa att jag kanske hade nån att skicka,
som kunde komma dit med pedalen just idag.
Jag kommer själv, sa jag.
Kan du det, ja men då så, svarade han
och lät riktigt förvånad.

Var på Willys precis innan.
Där i kassan sa jag nåt till kassörskan som hon inte förstod,
hon sa inget till svar, men log snällt överseende emot mej.
På det där viset som man ibland ler
emot riktigt små barn och mot gamla dementa.

Alltså både Willykassörskan och Berninagubben...
Ser folk mej som mer äldre och skruttigare
än vad jag själv tycker att jag är ?!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det viktigaste är hur gammal man KÄNNER sig och inte vad som står i födelsebeviset!

Bra att det ordnade sig med spolarna.

Anonym sa...

precis! och hur många i din ålder fixar det här med blogg och internet?

gun sa...

Inte är du gammal Gerda, du är ju lika ung som jag. Ung i sinnet, torr i skinnet och dåligt med minnet

Anonym sa...

Ha, ha! Vad roligt sagt Gun!