onsdag 3 december 2008

För mormor.

Mitt barnbarn Johanna har gjort min bloggsida,

hon har skapat bilden överst - bannern.

Helhetsintrycket är perfekt - ett konstverk.

Först nu i dagarna kom jag mej för att kolla bilden,
titta närmare på vad det var som hon satte dit.

Och jag ser att detaljerna i bilden,
det är saker som hon och jag
har varit med om tillsammans under åren !

Vinbären i vita kannan är min.
Kantarellerna har vi letat efter tillsammans,
rensat, stekt och kalasat på hemma efteråt.
Trollfiguren är Rolf Lidbergs, från vykort vi skrivit
till varandra under sommarlov i Norrland.

En akt av tillgivenhet känner jag att det är.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad glad jag blir att läsa det mormor, för det var så jag tänkte när jag gjorde bilden. Och jag minns hur du brukade sätta namn på trollen, på vykorten. Och trollet på bloggen nu, det är morfar :)