torsdag 12 mars 2009

Ylletröjor och långkalsonger.

Det är så kallt i min lägenhet,
jag har frusit hela vintern.
Elementen är bara ljumma
oavsett köldgraderna utomhus.

Jag klär på mej ylletröjor och långkalsonger,
lägger filtar och en trasmatta i TV-fåtöljen,
har t.o.m. suttit där med en mössa på ibland !

Någon tyckte att jag skulle lufta elementen.
Försökte själv, minns att man tog samma sorts nyckel
som man använde till att vrida upp väckarklockan med,
men jag hade ingen sån nyckel i redskapslådan min.

Gick till Sig.Hem och bad om hjälp,
frågade om det gick att få mina element luftade ?
Nää, man gjorde inte så nu för tiden,
men han skulle skicka upp en kille som tittade.

En man kom hit, gick runt och skruvade loss "kranarna"
på alla elementen och sa att nu fick jag nog bättre värme.
Annars fick jag säja till.

Jag märkte just ingen skillnad, så jag sa till.

Sedan dess har det sprungit folk här var och varannan dag
som mätt och antecknat temperaturen i rummens alla vrår,
hur stort in- och utsug det är i köksfläkt och i badrum.
Senast igår kom det en karl med en stor spruta
som han klämde in en sorts gegga med i ventilen i skafferiet.

Hjälper inte detta nu, då måste de visst riva ut
åtminstone skafferiet till att börja med, sa den mannen.

Jag funderar över om det är bättre
att jag fortsätter frysa,
hellre än få inredningen riven ut över golven här ?

Troligen har jag inget att säja till om.

Fast Sig.Hem engagerar sej i alla fall !

1 kommentar:

Anonym sa...

Jaså du har karlar springade hemma hos dej för värmens skull !!!!!