fredag 27 mars 2009

Utmaning igen,

från Tantaluran.

1. Ta närmsta bok, slå upp sid. 18, rad 4. Vad står där?
"...ingen känner mina vänner, mina Almanackebarn !"
( Ur Britt G. Hallqvists barnbok "Spöket flyttar", som låg överst.
Mina barnbarns älsklings-sagohäfte en gång i tiden. )

2. Sträck ut vänsterarm så långt du kan, vad rör du vid ?
Gaveln på min sängs fotända.

3. Vad såg du senast på TV?
Antikrundan från Hjo.

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är?
Närmare 08.00, kanske. ( Den var 07.57 ! )

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Tystnaden.

6. När du senast var ute, vad gjorde du då?
Rastade Totten, min dagmattehund.

7. Vad gjorde du före denna undersökning?
Skrev ett vanligt snigelbrev.

8. Vad finns på din "Att göra lista" idag?
Gå på en av mina mågars 59-årskalas !

9. Vad heter den andra orten du bott på i livet?
Kimsta. Fast Junsele känns närmare.

10. Berätta något som folk inte vet om dej.
Tycker om att titta på Sumobrottning !

11. Bonusar - med högst 8 ord.
Förstår inte frågan !

12. Vilka lämnar du utmaningen vidare till ?
Kanske Gun kan roa oss lite?

2 kommentarer:

Gerda sa...

Ursäkta - mågen fyller 51 år bara!
Svärmor.

gun sa...

1.Ta närmsta bok sid.18 rad 4. Vad står där?
Spökprästgården i Borgvattnet
/Ragundas turistguide/
2, Sträck ut vänsterarmen så långt du kan, vad rör du vid?
En korgstol
3. Vad såg du senast på TV?
Lets dance
4.Utan att se efter, gissa vad klockan är.
Närmare 24 /den var 00.35/
5.Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Fyllskallarnas skrik och vrål från nattklubben Kung Carl och puben Corner på stationsgatan.
6. När du var ute senast, vad gjorde du då?
Köpte ett våffeljärn på Järnia.
7.Vad gjorde du före denna undersökning.
Tittade på TV
8. Vad finns på din "att göra lista idag"?
Sova för klockan är mitt i natten.
9.Vad heter den andra orten du bott på i livet?
Hoting
10. Berätta nåt som folk inte vet om dej!
Jag kan inte dansa balett
11. Bonusar med högst 8 ord.
Ja tack, några miljoner skulle inte skada.
12.Vilken lämnar du utmaningen till?
Bert Karlsson