fredag 6 mars 2009

Bedövningsmedel.

För några dagar sedan bloggade Baronessan
under rubriken "Var god skölj" om hur vedervärdigt
hon tyckte att reklamens munsköljmedel smakade.
Hon jämförde det med toarengöringsmedel.

Jag borde ha blivit varnad !

Jag är säker på att reklam inte biter på mej.
Så mycket som jag pinas av TV:s alla avbrott för reklam
som alltid förstör helheten i det jag satt mej för att se
så måste detta oupphörliga tjat ha motsatt verkan,
nånting annat är omöjligt !

Men man slipper inte undan, alla reklammakare vet
hur de ska påverka även den mest motsträviga.

Efter all ständigt återkommande reklam-tvångsmatning
blev jag till slut osäker på om det bara var jag
som inte köpte deras undermedel ?

Ifall jag nu var den enda
som gick omkring med dålig andedräkt ?

Inte behövde väl dundermedlet smaka så illa heller,
vid alla mina år hade jag ju provat det mesta
och ändå bevisligen överlevt - so what !

Baronessan hade rätt
och hon som spolade ner alltihopa i toan,
hon gjorde också det enda raka.

Hört talas om Vademecum ?!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nej reklamen i teven är nödvändig. Annars får man ju inte reda på livsviktiga saker. T.ex att ketchupflaskor växer på träd och att en viss ansiktskräm gör att man blir lika vacker som Jane Fonda/som aldrig lyft sej/. Man får veta vilken hårfärg man skall ha och att det finns en mascara som gör ögonfransarna så långa så man kan inte behöver lösögonfransar /jag har kastat mina/. Och att man inte skall ge små barn korvmackor, det skall vara Räkost. Ja man får lära sej många jätteviktiga saker.

Baronessan sa...

Ha, ha, skrattade hon, medhållande, förstående men icke elakt.