lördag 21 februari 2009

Rapport från ett matfat.

En ny utmaning från Tantaluran !

Denna gång vad jag tycker om Tantalurans
egna 5-rätters URK-mat,
som delvis verkar vara hennes barndoms
plågsamma tvingas-äta-upplevelser:

1. Fläsklägg med rotmos.
2. Bondomelett.
3. Dillkött.
4. Blodigt kött.
5. Köpta kroppkakor.

Svar:
Får jag göra kroppkakorna själv,
då kan jag äta alltihopa !

På min egen lista blir det svårare,
jag gillar egentligen all sorts mat.
Men det jag ändå undviker är:

1. Alltför hot mat.
2. Bönor och linser.
3. Kokos i både mat och kakor.
4. Min barndoms lappskojs.
5. Per Morbergs slafs-rätter.

Skulle vara kul få läsa en kommentar
där min kompis Gun berättar vad hon tycker.

3 kommentarer:

Anonym sa...

1.Soppa med KLIMP , Hugaligen
2.Rom, svart eller röd, ofta på smörgåstårtor
3.Nymjölkad spenvarm mjölk som min farmor tvingade i oss barn.Skräckupplevelse!!!
4.Nybakat bröd, varmt direkt från ugnen.
5.Vita bönor i tomatsås.
När jag tänker på mjölken hos min farmor så kom jag ihåg att när man ställde undan den för att svalna så blev det ett lager grädde längst upp och det var äckligt värre.

Anonym sa...

Eftersom jag har svårt för att fatta så begrep jag inte att jag skulle kolla din lista. Men den kommer här!!
1- Hot mat, ganska gott
2.Böner o linser, fy f.
3.kokos, gott som tusan.
4.Lappskojs, favoritmat
5. Per Morberg,Gillar honom till max.

Anonym sa...

Per Morberg är rolig iallafall! Det kan vi inte ta ifrån honom.