söndag 3 augusti 2008

Är det så här det är ?

Vem skriver jag för, vilka läser min blogg ?
När jag sätter mej ner för att skriva
då ser jag framför mej någon enda bara,
en av mina ungar, nån av släktingarna
eller en av ett par väninnor.

Redan dessa tillsammans blir för många
när jag ser alla uppradade så här.
Därtill har jag nu fått reda på
att det är flera ändå som kollar min blogg.

Jag drabbas av en smula panik,
det känns lite som jag ska hålla tal inför publik.

Skulle jag redan från början ha förstått
att det är så här det är
om man råkar ha skrivklåda
och ges möjlighet att blogga ?

Vad har jag gett mej in i ?!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ta det lugnt, du sköter det här bra, ta ett djupt andetag och fortsätt skriv.

Anonym sa...

fortsätt blogga till glädje för oss alla som gillar dejså mycket.

Anonym sa...

De som läser är här frivilligt och kan sluta läsa precis när de vill. Och såna behöver man inte bry sig om. Bara man är nöjd själv så blir allting bra, eller hur!

Baronessan sa...

Med tanke på all dynga som finns på så oerhört många bloggar så måste jag säga att du är ett guldkorn i sanden!

Anonym sa...

Älskar Gerdas blogg