torsdag 27 november 2008

Tidig morgon.

Igår retade Swedbank mej.
Imorse var det dags igen.
Men inte banken den här gången,
utan nya grannen snett under mej.

Klockan 03.15 så står han utanför porten
vid sidan om mitt på glänt öppna
sängkammarfönster och diskuterar
någonting både högljutt och mångordigt
tillsammans med ett gäng av sina polare.

Riskabelt att blanda sej i och reta upp folk,
man vet aldrig vilka följder det kan få.

( Kolla i Evas blogg idag vilka hemskheter
som skulle kunna drabba en ! )

Ändå stack jag ut mitt huvud genom fönstret,
och sa sömndrucket, men högt, ett "Go´morron".

"Oj då, väckte vi dej ?!"

Faktiskt bad grannen om ursäkt
och det gjorde mej lite mindre irriterad.

Men somna om - det var det ju inte tal om.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ge igen !!! Ställ dej nedanför hans fönster mitt i natten i flanellpyjamas och högklackade skor och sjung Jussi Björlings paradnummer "Till Havs" allt vad du orkar.

Anonym sa...

Haha, jag håller med Gun. Föresten var bra att du sa till!

Anonym sa...

Tycker det var modigt av dig och verkligen moget av din granne att be om ursäkt. För man tänke inta alltid på att man hörs. Vi har varit unga vi också.. teyade inte vi upp folk, och sket vi inte lika högaktningsfullt i det? Han hade mage att be om ursökt.. låt det vara vid det. Händer det igen så vet du ju att han inte är farlig, utan ta bara ett snack med han och säg att du har svårt att somna om, om du vaknar, då vet han och han KANSDKE tänker på det nästa gång.

Nåja, bara min reflektion på det hela. Tror inte rikitgt på det där med att ge igen. Kan ju finnas andra grannar som strös och blir irro på dig, och hur vet du att han ör hemma och ens vaknar av ditt ylande ;)

Hittade hit från laila, och kommer nog tillbaka och äser lite. Nu ska jag dock fortsätta lördagsstäda så man kan få sig det lilla glaset röda sen som belöning.

Ha en trevlig kväll.