måndag 10 november 2008

Brevet från Lillan.

Har sorterat gamla brev
och hittade detta från en ung dotter
på besök hos morföräldrarna.
Kan inte undanhålla er det hon skrivit !

Hej mamma !
Hur mår du ? Jag mår bara fint.
Tycker du det är tomt efter mig ?
Jag bara undrar för ni sa ju att det skulle
kännas som om en vägg var borta.
I förra brevet så skrev du en del frågor
nu ska du få svar på dom.
Du undrade hur grisen mådde.
Så vitt jag ser så är den väldigt pigg.
Häromdagen försökte jag lägga
sockerbiten på nosen och tänk det gick.
Du undrade om jag hjälpte mormor någonting
och det gör jag.
Just nu så sitter hon ute på gräsmattan
och solar sig som jag ser det.
Skriv snart svar.
När du skriver så texta. ( Kom ihåg det. )
För det är mycket svårare att läsa skrivstil.
Hälsa familjen för övrigt mest Lady.

Rättstavat dessutom !

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror det är storasyster som skrivit, kan det vara så ?

Gerda sa...

Nix, det här brevet är undertecknat med ditt namn !

Anita sa...

Underbart!

Anonym sa...

Ha! Kändes som det var jag, men icke!

Anonym sa...

å så var det då jag (Eva) som har skrivit inlägget innan.

Anonym sa...

Vilka talanger man har.....