måndag 12 januari 2009

Födelsedag.

"Fylla år är vedervärdigt
men bättre ändå, än att ha fyllt färdigt !"

Ingen har väl undgått märka att jag har fyllt år !

Anhöriga, släkt och vänner har kommit ihåg mej
och uppvaktat på olika sätt
med bl.a. blommor, presenter, kort och tel.-samtal.
Jag fick t.o.m. ett långväga besök av min syster !

Jag gruvade mej så där väldigt i förväg,
- stök och bök och gammeldom -
men trots det ordnade ni allihopa att min 75-årsdag
kom att bli till ett mycket fint minne för mej !

Så jag känner mej uppriktigt rörd och tacksam här.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för trevlig samvaro i fredags!

Anonym sa...

Man fyller år, har vitt hår, tjocka lår och krokiga tår, av minnet finns nästan inte ett spår,man ingenting förstår, tiden bara går och snart är det nytt år och man tacksam vara får om man på benen ett tag till står.

Baronessan sa...

Hoppsan - halvjämt! Grattis i efterskott. Ja, nog är det mycket ångest innan födelsedagarna och väldans skönt efteråt. Då känns det inte alls lika gruvsamt.

Gun: Det där rimmet tror jag att jag tar till vara, skriver ut och sätter på väggen!