torsdag 29 januari 2009

En afton på Nipan.


Och här kommer tidningsurklippet!

Hittade en artikel i ett nummer av Jönsel Bla´ä
som berättar om en allsångskväll på festplatsen Nipan
en semester däruppe, en sommar för över 25 år sedan.

I artikeln finns ett foto av publiken, under tak
på fullsatta bänkar över hela den gamla dansbanan.

När jag tittar på fotot och letar bland människorna
hittar jag, ett par bänkrader bakåt, min man och mej
och längst fram på första bänk
sitter våra två första barnbarn
med var sina sånghäften i händerna.

Just då hade vi ingen aning om
att det som var menat bara som lite omväxling
till de vanliga rutinerna en dag under semestern,
om 25 år skulle förvandlas till ett mycket kärt minne.

Med bildbevis och allting !

6 kommentarer:

Baronessan sa...

Va häftigt! Be Eva om hjälp att lägga in bilden vet ja.

Anonym sa...

Ursäkta, det är 20 år sedan...

Anonym sa...

Berit menar nog att du ska ge mig tidningsurklippet så kan jag scanna och göra en bild av det i din dator!

Anita sa...

Visa bildbeviset Gerda! Det skulle vara kul att se. :)

Anita sa...

Vad kul att se Gerda!
Du vet väl att det sista Jônselbla´ä gavs ut i dec. förra året? Lite tråkigt är det allt efter så lång tid..

http://www.junselebyar.se/junselblae_info.html

Minus 29 grader kallt här uppe idag. Brr..

Baronessan sa...

Precis vad jag menade! Kul att se.