onsdag 24 september 2008

En gång i Sthlm.

Min första klänning, köpt för egna pengar
var en röd rynkad kjol med en bolero i samma tyg
och en svart blus, som hörde till.
Jag köpte den på MEA, en klädaffär i Sthlm
som låg i hörnet Kungsgatan - Sveavägen.

Jag minns känslan att gå in på ett så fint ställe,
tyckte inte att jag hörde dit riktigt.

Samma kjol och bolero fanns i grönt också,
tänkte köpa den till att börja med,
jag tyckte att den röda var lite utmanande.
Men expediten uppmuntrade mej och sa
"Naturligtvis ska du köpa den röda !"

Jag har aldrig varken förr eller senare
varit så fin i nånting, som i den dressen !
Enda gången i mitt liv dessutom
som storlek 38 passade precis !

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag var in i en fin skoaffär i Stockholm och skulle köpa skor nr 41, vilket var förfärligt stort på den tiden! När jag beklagade mej sa expediten"spring fort och se glad ut så är det ingen som ser dina stora fötter" Min farmor som var liten och späd och hade 42 i skonummer sa allti"ingen vacker ros utan stora blad och en fot skall vara en fot och int en tass"

Anonym sa...

har du inget foto?