måndag 20 april 2009

Älg.

På besök i Norrland med en dotter och hennes familj
körde vi en dag till platsen där jag växte upp.
Vägen dit går numera några km genom tät skog
och plötsligt står det en älg alldeles bredvid bilen,
bara står där och tuggar på nåt sly i lugn och ro !

Mågen stannade bilen och gick ut med kameran.
Älgen tittade på honom, men fortsatte äta,
flyttade sej ett par steg, blängde på oss, orädd.

Mågen gick närmare med sin kamera, bildsugen.
Älgen la öronen bakåt, började se irriterad ut.

Innan jag fick in mågen i bilen igen
hann han ta den här bilden.


2 kommentarer:

Eva sa...

Men se, du fick ju till bilden!

Och vilken modig svåger jag har. Själv hade jag suttit kvar i bilen.

Baronessan sa...

Samma här - hade aldrig klivit ur, så skogsmänniska jag är. (Eller kanske - för ett sånt foto)